Friday, May 6, 2016

Hmm.. kalu dah kaya sangat..

Dikhabarkan ada seorang anak raja arab yang sangat kaya.. sampai kereta mewah pun ada beberapa buah.. apalah sangat kan setakat beberapa buah kan.. the thing is.. beberapa buah kereta mewah tu semuanya bersalut emas wehhhh..

Gold plated gitu..

Ntah ntah emas betul kot.. haha.. dah kaya sangat kan..

Cumanya yang kurang seronoknya ialah... dikhabarkan juga yang anak raja ni seorang playboy.. ha.. yelah.. biasanya macam tu kan.. ada duit semua boleh jadi..

Jadi wahai ibu ibu bapa bapa yang terlajak kaya.. mungkin nak ambik pengajaran dan teladan sket kot.. jangan dimanjakan anak dengan kemewahan kan.. setakat belikan smart phone tu apalah sangat kan.. setakat belikan rumah.. bangunan.. untuk masa depan mereka tak jadi masalah..

Cumanya.. kalau siap belikan kereta porsche masa anak tingkatan 5.. belikan helikopter masa anak masuk universiti.. ha.. itu dah macam melampau la kan..

Akak terbaca satu kisah mengenai satu pasangan mak ayah ni.. yang jutawan kaya raya.. yang tidak mewahkan anak... yang kesemua 5 anak adalah hafiz dan hafizah... penuh kesederhanaan.. masyaAllah...

Teladan bagi kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!