Thursday, May 19, 2016

Bila dah kaya raya..

Sekarang ni dah ramai orang kaya malaysia yang dah memiliki ferrari.. orang orang muda lagi.. bagus bagus..
Rezeki Allah tidak mengira siapa kan.. siapa yang berusaha dialah yang berjaya.. walaupun banyak kali gagal.. sentiasa berusaha sehingga berjaya..

Tapi ada jugaklah orang kaya raya ni kan.. dia pandang rendah pada orang orang biasa ni.. katanya tak nak rebut peluang la.. tak nak bertindak la.. ye betul.. tepat.. tanpa tindakan memang tak kan ada hasil.. tapi tulah... kekadang tu kan.. ada nada keegoan sket kat orang orang kaya raya nih.. adalah.. itu hari dengar cara cakap orang orang kaya raya nih..

Tapi tulah.. jangan lupa orang kaya raya ye... salah satu asbab jadi kaya ni adalah untuk bantu orang lain.. kalau kerjanya asyik nak menambah harta je.. hmm.. sememangnya gitulah kan.. kita ni manusia kan... kalau ada sebukit emas.. nak tambah jadi segunung emas pulak kan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!