Wednesday, April 9, 2014

Tenggelamnya kapal 'Bahtera Bestari' di Dungun

Sewaktu zaman kegemilangannya, kami sekeluarga memang agak kerap mengunjungi restoren kapal ni yang terletak berhampiran pantai Teluk Lipat... sambil2 makan memang boleh menikmati keindahan malam.. boleh nampak bulan bintang.. yelah.. dah dok atas kapal kan.. umpama belayar di lautan lah..



 Namun, itu adalah sewaktu zaman kegemilangan kapal ni...

 DULU
 Sumber gambar


SEKARANG

hari ni, kapal Bahtera Bestari sudah tidak belayar lagi.. sayang seribu kali sayang.. kerana sebenarnya kapal ni merupakan satu monumen yang menarik di Dungun.. tapi mungkin kerana faktor pengurusan, jadi terhenti operasinya..

dan ketika ini, kapal ni sedang dibaikpulih.. tak tau ke mana destinasi pelayarannya.. tapi harapnya, kapal yang sedang dibaiki ini akan terus belayar dengan cekap, dipandu oleh kapten yang sangat komited dan cemerlang khidmatnya.  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!