Wednesday, April 16, 2014

Aduhai ibu.. aduhai anak.. aduhai suami.. kenapa jadi begini.. di mana kasih sayangmu..

Tersentuh hati membaca kisah ibu dihalau dari rumah... lebih terharu apabila anak yang menghalau ibu.. dan  suami pun turut menghalau sama..

Mungkin tidak adil sekiranya kita terus meletakkan beban kesalahan kepada si anak tanpa mengetahui cerita sebenar.. namun begitu, tidak selayaknya seorang anak menghalau ibunya sendiri.... entahlah.. mungkin tu ibu tiri yang zalim kot.. ntah...

HarianMetro 16 Apr 2014


Jadinya kepada semua ibu-ibu, sama-sama ambik iktibar.

Kalau tanya akak senang je.. pastikan rumah nama ibu, kalu ada apa-apa hal, tak de siapa boleh halau.. kita yang patut halau mereka keluar.. kan kan kan... nampak kejam kan.. kalau ibu halau anak nampak kejam, kalau anak halau ibu tak ke lagi la tersangat kejam kan..

Wahai ibu-ibu, sama-sama kita curahkan keikhlasan dan kasih sayang sebaiknya kepada anak-anak dan suami; dan berdoa mengharapkan kebahagiaan dan ketenangan di hari tua nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!