Wednesday, April 2, 2014

LELAKI DAN KEMEJA SUTERA - Orang Islam tau tapi buat2 tak tau

"Cetek ilmu agama menyebabkan kebanyakan LELAKI MELAYU ISLAM di negara ini terus memakai batik sutera tulen walaupun menyedari pemakaian itu salah di sisi agama Islam."

ok.. tapi kan, mufti pun pakai sutera.  jadi camana tu? sememangnya LELAKI tidak boleh memakai sutera, hanya untuk wanita sahaja.

so macamana pula ngan sutera tulen dan bukan tulen? Walaupun dikatakan sutera sekarang dicampur dan bukannya tulen 100%, namun disebabkan sifat sutera itu sendiri lembut, hanya sesuai untuk wanita, maka LELAKI tidak patut memakainya

ini memerlukan kekuatan dalaman si pemakai itu sendiri, dan kesedaran yang kuat. Ada yang tak boleh kalau tak pakai sutera sebab yelah.. kelas atasan kan... tapi berhati-hati kalau sutera tulen.. nanti berdosa pulak bila pakai tambah2 lagi bila bawak sembahyang kan.

Jadi adik2 akak2 makcik2 yang suka beli baju sutera sedondon ngan cik abe tu, kena la ambik cakna ye.. jangan sebab nak menunjuk2 ai dosa pulak dapat..

Sumber- HarianMetro Jumaat 21 Feb 2014

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!