Saturday, February 1, 2014

Vita-Lea Iron Formula dari Shaklee - Multivitamin untuk Semua!


Shaklee mengeluarkan satu suplemen hebat iaitu Vita-lea Iron Formula - multivitamin yang mengandungi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan.






  
Mungkin ramai di antara kita yang mempunyai beberapa persoalan seperti berikut:
  1. Kenapa kita perlukan multivitamin?
  2. Kenapa Shaklee?

KENAPA KITA PERLUKAN MULTIVITAMIN?
(sumber)

Diet yang lengkap dengan pengambilan zat dan nutrien seperti yang dicadangkan di dalam piramid makanan adalah sangat bagus untuk memastikan kesihatan tubuh badan kita.



Namun begitu, adalah agak mustahil untuk sentiasa memastikan pengambilan kesemua zat makanan dari setiap peringkat piramid makanan spt di atas. Sebagai contohnya, untuk sumber protein, ada kemungkinan kita tidak minum susu dan tidak makan ikan di dalam menu makanan kita pada hari ini, jadi sudah tentu kita kekurangan zat dan nutrien yang berkaitan yang masih diperlukan oleh badan.

Oleh yang demikian, pengambilan multivitamin adalah perlu bagi menampung kekurangan nutrien yang diperlukan oleh badan kita.

Kenyataan dari sumber di bawah mengundang persepsi tersendiri mengenai pengambilan suplemen. Penting ke ambik suplemen ni?



 
Selain dari journal di atas, beberapa journal lain juga telah mengupas mengenai isu kepentingan multivitamin ini. Beberapa contoh kenyataan yang amat menyokong pengambilan multivitamin adalah seperti:
  • Pengambilan suplemen berkaitrapat dengan amalan gaya hidup yang positif - Gregor,(2001).
  • Pengguna yang mengamalkan pengambilan multivitamin selama 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik dalam jangkamasa panjang berbanding mereka yang tidak mengambil sebarang suplemen -Nutrition Journal (October 24, 2007).
    
KENAPA SHAKLEE?

  • Shaklee telah menerajui penyelidikan produk suplemen selama lebih 50 tahun.
  • Shaklee telah membelanjakan lebih USD 250 juta bagi menjalankan penyelidikan yang melebihi 83,000 ujian klinikal setiap tahun, untuk menjaga kualiti suplemennya
  • Suplemen Shaklee telah dibandingkan dengan 100 suplemen lain dipasaran dan suplemen Shaklee telah menduduki tempat ke dua terbaik!

Adalah satu perkara yang merugikan sekiranya kita tidak mengambil suplemen untuk kesihatan kita sendiri kerana
  • KESIHATAN kita tiada gantinya
  • pengambilan suplemen secara berterusan mampu mengurangkan risiko kita mendapat penyakit disebabkan ketahanan tubuh kita yang lebih imun,
  • tubuh yang sihat sudah tentunya dapat menjimatkan kos rawatan di hospital dan klinik!
 

Rujukan dari jurnal:

  • J. L. Greger (2001), Dietary Supplement Use: Consumer Characteristics and Interests, The American Society for Nutritional Sciences.
  • Scala, James, (1980), Are Food Supplements Necessary?, Nutrition Today, September/October 1980 - Volume 15 - Issue 5 - ppg 25-26
  • Donna M. Schaffer et. al, (2003), Nonvitamin, nonmineral supplement use over a 12-month period by adult members of a large health maintenance organization,  Journal of the American Dietetic Association, Volume 103, Issue 11, November 2003, Pages 1500–1505
  • Diabetes Week, (November 12, 2007), DIABETES- First-Time Study Finds Multiple Dietary Supplement Users Have Over-All Better Health, pg 19
  • Machelle M Seibel, (1999), The role of nutrition and nutritional supplements in women’s health, Fertility and Sterility, Volume 72, Issue 4, October 1999, Pages 579–591


 
KESEDARAN BERMULA DARI KITA!
    
Mulakan pengambilan multivitamin, demi kelangsungan kesihatan anda HARI INI jua! Hubungi saya.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!