Saturday, February 8, 2014

ebook: Catatan Kehamilan - Yang Mesti Semua Ibu Tahu!


Rentetan dari banyaknya informasi yang akak dapat kumpulkan dari majalah2 lama yang sebelum ni akak ada citer, jadinya ada banyak yang akak boleh sharekan. Salah satunya ialah mengenai kehamilan. Terlalu banyak artikel yang berkenaan, tapi akak pilih2 je mana-mana yang akak berkenaan untuk dikongsi dengan adik2 semua. Bila dah kumpulkan dan disusun seadanya, maka hasilnya ialah sebuah ebook yang mengandungi artikel2 mengenai:

  • Kesuburan
  • Kesukaran hamil
  • Pra-kehamilan
  • Mengatasi mabuk hamil
  • Sakit semasa kehamilan
  • Menjelang saat bersalin
  • Selepas bersalin
  • Pemakanan sepanjang kehamilan

Dan setelah diperhebatkan makluman kewujudan ebook ini dengan bantuan ebook cover, akhirnya inilah dia 1st version ebook .. ebook "Catatan Kehamilan: Yang Mesti Semua Ibu Tahu!"
 


Semua maklumat di dalam ebook ini diperolehi daripada artikel-artikel yang dikeluarkan di dalam majalah-majalah dan juga hasil tulisan blogger-blogger terpilih bagi tujuan perkongsian maklumat khas bagi ibu-ibu yang sedang hamil dan juga mereka yang sedang mencuba untuk hamil. 

Walaupun ebook ini bukanlah panduan lengkap yang dapat memberikan segala informasi kepada setiap persoalan mengenai kehamilan, namun kehadirannya bolehlah dianggap sebagai satu permulaan kepada perkongsian maklumat 'yang dirujuk dan direkod' yang mana ianya mencakupi aspek kehamilan dan pemakanan.


Semoga sedikit sebanyak dapat meningkatkan pengetahuan semua ibu-ibu semua terutamanya kepada mereka yang baru pertama kali bergelar ibu!


Mungkin ramai yang nak tanya? Apa kelebihannya dengan ebook ni? 
Kelebihan yang pertama ialah ebook ini boleh diakses atau dibaca di mana-mana sahaja, dalam smartphone pun boleh baca. Tak perlu bimbang majalah hilang ke, rosak ke, kena air ke.. selagi tak delete ebook ni, ia akan terus kekal sehingga generasi akan datang.

Ya, satu lagi kelebihannya ialah, dari semasa ke semasa ebook ni akan sentiasa ditambah baik dan dengan penambahan itu bermaksud penambahan sumber rujukan dan peningkatan jumlah mukasurat.

Cumanya, di sini ada kos yang perlu dibayar. Kenapa?

Ok, akak maklumkan prosesnya dulu ye.

1. Gambo di bawah ni ialah koleksi artikel yang ada yang akak nak share ngan korang. Banyak sangat!






2. Dari artikel tu, untuk share dalam blog akak, akak kena convert dari artikel kertas tu ke dalam softcopy dulu. Jadi SETIAP artikel tu kena di SCAN terlebih dahulu secara manual. Kena ada scanner lah. So, akak perlukan seseorang untuk buat scanning tu.. memang perlukan masa la jugak untuk scan semua artikel tu kan. Untuk scan ni, jadinya akak upah la orang lain.

3. Bila dah scanned, semua fail kena digabungkan ke dalam satu fail utama. Yang ni pun perlu masa. Jadi daripada format jpg akhirnya dijadikan ke dalam satu format pdf.

ok.. so faham kenapa ada caj?

Jadinya, sebab ada kos yang perlu dibayar kan, akak kena la jual ebook ni.

Berapa?

Bagi keseluruhan ebook ni yang ada lebih 80 muka surat,harga ebook ini ialah RM 30.Ya,




Jadi, secara puratanya akak hanya caj kurang dari 40 sen bagi setiap mukasurat. Dan untuk pengetahuan semua, akak kena bayar lebih dari tu untuk scan hanya 1 muka artikel!

DAN

Bagi 10 pembeli ebook terawal, anda akan menerima ebook 'Catatan Kehamilan' versi kedua (setelah disempurnakan dengan jayanya) secara percuma yang akan diemelkan terus.


BERMINAT untuk mendapatkan ebook 'Catatan Kehamilan - Yang Mesti Semua Ibu Tahu?'


sms/whatsapp ke 019 9695787

hantar message ebook catatan kehamilan


setelah sesi pengesahan selesai, ebook akan diemelkan terus ke mailbox anda.


ebook ini hanyalah satu dari usaha kecil akak. Sokongan yang diberikan akan memungkinkan banyak lagi informasi yang ada yang boleh dikongsikan bersama.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!