Sunday, May 29, 2011

kata-kata senjata menikam jiwa

Tadi, alhamdulillah dah selesai urusan jual beli tanah di antara aku dan pihak penjual yg aku namakan sbg A. Tapi sebelum sampai ke garisan penamat ni, mcm2 dugaan tpaksa dihadapi. Wujud pulak org tgh yg menghuruharakan keadaan. Sampai ibuku terasa hati teramat.

Byk perkara yg aku belajar dari kisah jual beli tanah ni. Dan nanti aku akan bagi free advice mcmna nak elakkan keadaan2 tertentu yg boleh membawa kpd pengalaman pahit kedua belah pihak.

Yg nyata dlm apa jua keadaan pihak penjual dan pembeli kenalah RASIONAL dalam setiap masa. TAK PERLU bercakap kasar ygboleh menampakkan kebodohan dan kelemahan diri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!