Sunday, June 20, 2010

Terengganu dan ICT

bercakap pasal ICT di Terengganu ni memang nampak kepesatan pembangunan ICT dari bandar hinggalah ke pedalaman.. kalau dulu hanya orang kat bandar je yg selalu dok sebut pasal komputer, pasal Internet, sekarang kat kampung aku orang seusia Nenek Wook pun pandai sebut Internet.. bukan setakat sebut je, malah mereka ni memang tahu apa yg dimaksudkan dgn Internet tu.. memang aku bangga betul lah..

2-3 hari lepas aku bersembang dengan suami pasal ICT nilah.. kata suami, ada kawannya dari luar Terengganu bagitau, "Terengganu memang terkenal dengan ICT.. memang hebatlah.. negeri lain tak leh lawan." aku pun heran.. kalau pasal ICT, ikutkan negeri Terengganu memanglah hebat tapi nak dibandingkan dengan negeri Selangor ke pada pandangan aku memang statement tu agak mengelirukan.. aku tanya kat husband, "ai, betul ke.." Dalam sengih sempat lagi suamiku berseloroh, "memang kita ni hebat ngan ICT.. tak caya?"

Rupanya ICT yang dimaksudkan tu ialah IKAN CELUP TEPUNG... wakakakkaka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!