Wednesday, May 13, 2009

berat badan ideal.. boleh dapat ke..

of late ni, aku kekadang sakit kat bahagian lutut... kebetulan masa pergi kat klinik jumpa kat Azmah.. bila mengadu pasal sakit lutut ni, kata kak Azmah, memang dia pun dulu rasa macam tu jugak.. aku tanya pasal apa ye? aku bimbang la jugak pasal sakit gout.. kot-kot lah.. mengejutkan bila kak Azmah jawab, "terlebih berat badan..".. baru aku tersedar .. betullah tu kot.. gi jumpa doktor.. mengadu mende yang sama.. bila doktor tanya pasal berat badan, kira BMI, rupanya aku ni dah melepasi ideal weight.. bukan sekilo dua... bukan belas-belas kilo... malu nak bagitau.. terlebih-lebih kilo rupanya.. camna ni... patut la itu hari masa terjumpa student, ada yg memang tak sayang mulut terus je cakap, "eh, puan, kenapa puan nampak besar sekarang?".. tak boleh jadi nih.. nak kena beli Jusmate 5 ni.. kalu bersenam lambat kan.. sebelum ni ada gak buat yoga, tapi bila yoga dah diharamkan, berenti la.. tu yg berat bertambah-tambah.. hish.. kena puasa ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!