Sunday, March 9, 2014

Bagaimana keadaan kita di hujung usia?

Setiap hari dalam suratkhabar mesti ada dipaparkan kisah2 kematian.. kisah penghabisan hayat di dunia.. dan ada macam2 kisah bagaimana nyawa mereka diambil..
 
Ada yang nyawanya diambil akibat ditembak...
 
Ada yang nyawanya diambil ketika tidur..
 
Ada yang nyawanya diambil ketika solat..
 
 
 
 
Dan bagi mereka yang meninggal dan wajah mereka dalam keadaan senyum, tentunya 'bahagian' mereka sangat baik. dan dikatakan mereka meninggal dalam khusnul khotimah.
 
Firman Allah ertinya:
“Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati,bahkan mereka itu hidup disisi Rabb-Nya dengan mendapat rezeki.Mereka dalam keadaan gembira disebabkan kurniaan Allah yang diberikan-Nya kepada mereka,dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang yang masih belum menyusul mereka,bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.” (Ali Imran: 169-170)
 
 
Semoga kita semua di dalam kalangan mereka yang beriman dan beramal soleh.
 
Sama-sama muhasabah diri!
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!