Sunday, March 2, 2014

Buat baik balasan baik... buat jahat?

Sumber:  HarianMetro 21 Feb 2014

 


 Manusia.. manusia.. dah namanya manusia kan.. ada yang hati bersih.. ada yang hatinya kurang bersih.. Ada yang pentingkan diri sendiri, tak fikirkan kebajikan manusia lain.

Kerana nak kaut untung, nyawa manusia lain dijadikan pertaruhan. Orang yg busuk hati ni kerjanya menabur paku kat atas jalan, lorong laluan motorsikal. Jadi bila tayar motor dah kena paku dan pancit, jadinya cepat2 la mereka datang tawarkan pertolongan berbayar..

Andaikata ada penunggang motor yang terbabas dan maut disebabkan perbuatan tidak bertanggungjawab golongan ini, aduh.. alangkah sedihnya.. dibuatnya pulak, ditinggalkan anak2 yang masih kecik... masyaAllah..

Sama-sama kita ambik iktibar. Dunia ni sementara je. Tempat cari pahala untuk bawak bekal ke akhirat. Kalau kerjanya buat dosa, makanya bila la nak dapat pahala.

Semoga Allah memberikan petunjuk dan hidayah-Nya kepada kita semua. Amin.

 
 sumber gambar

 
  Sumber
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!