Wednesday, February 25, 2015

Whatsapp.. yang bagus dan kurang bagusnya

Dah ada teknologi whatsapp (wa) ni kemain lagi la kencangnya kita kan.. bergiat aktif dalam komuniti kita yang lama dah kita tak tanya khabar..

Jadi wujudlah pelbagai group wa. Dari group sekolah rendah ke sekolah menengah ke group kolej ke group universiti ke group pibg ke group ofis ke group family ke group mlm.. macam-macam group lah.. bukan belasan group tapi puluhan group..

Sudahnya dalam satu saat tu boleh dengar berpuluh-puluh message.. tak berenti-renti..

Ada jugak group yang kita rasa tak penting pun bagi kita.. tapi sebab orang dah add kan.. kalau kita left group kang nampak sangat kurang ajarnya kan haha..

Last-last mute kan je group tu...  so takde la dengar bunyi tut tut tut memanjang.. tapi tulah.. sekali tengok selang 2-3 minit sampai 400 message..apa hal kan.. buang masa pulak rasanya.. pulak tu yang ada tulisnya cuma "haha hihi huhi.."

Memang seronok dapat sembang ngan kawan-kawan dulu-dulu.. merapatkan hubungan silatulrahim... tapi kalau selang 1 saat dok berceloteh.. aii tal jadi keje kut..

Sekarang ning masa begitu cepat berlalu.. jadi kena betul-betul luangkan masa dengan bijak.. kalau ada masa sangat boleh la jugak layan kan.. tapi kalau layan sangat takut banyak pulak terbuang masa...aduhai..

So kena setkan masa tertentu untuk catch-up mana-mana yang tertinggal dari group tertentu... anyway, terserah kepada individu la kan macamana dia tangani mende-mende macam ni kan.

Yang nyata, teknologi dibina untuk membantu manusia melakukan kerja dengan lebih cekap dan cepat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!