Thursday, March 14, 2013

Usia di mana

 Bila melihat golongan warga emas, selari dengna ajaran kedua ibubapa kita.. kita akan menghormati mereka.. kerana kita berpendapat warga2 emas lebih dulu makan garam.. jadi mereka lebih berpengalaman dan lebih bijaksana dalam melalui kehidupan di dunia ni.. lihat saja datuk nenek kita.. kalau bercakap mesti butirannya penuh makna.. tajam maksudnya.. bila lihat warga2 emas ramai di masjid dan surau, hati kita rasa tenang untuk memandang mereka..
 
Namun bila melihat ada segelintir warga emas yang masih lagi menghabiskan masa dengan perkara2 lain yang tidak langsung sesuai dengan umur mereka, rasa kasihan pun ada. Kalaupun belum lagi dalam kategori warga emas.. tapi kalau umur dah 45 ke atas tapi masih lagi belum berubah, susah jugak nak cakap kan.. Semoga Allah bukakan hati mereka untuk berubah ke arah kebaikan yang dapat meningkatkan amal ibadat mereka ke jalan Allah.
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!