Friday, March 15, 2013

Tak kisah.. ambik kisah

Metro 16 Mac 2013

Memaki hamun orang dalam blog.. fesbuk.. dan segala macam platform memang perkara biasa.. atas nama demokrasi katanya.. tapi ada hadnya.. dan selalunya peribadi kita dapat dinilai dari apa yg diluahkan..

Memang susah utk mendidik diri untuk sentiasa berkata perkara kebaikan... kerana kita ni manusia.. yg sentiasa berbuat kesalahan..

Kita juga beranggapan yg seorang guru akan sentiasa menunjukkan contoh yg baik kepada murid dan masyarakat kerana profesion perguruan amatlah dihormati dan diletakkan di tangga yg lebih tinggi berbanding kerjaya lain..

Jadi refleksinya.. berpada-padalah kalau nak mengutuk orang pun.. sebab bila kita menuding kepada orang sebenarnya 1 jari je yg kita tunjukkan kat org tu.. 4 jari lagi sebenarnya menghala kepada diri kita sendiri..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!