Thursday, January 7, 2016

Rentetan kisah pelajar tertidur kat luar pagar sekolah sementara menunggu ibubapa datang ambil

Berkenaan kisah pelajar sekolah yang tertidur sementara menunggu ibubapa datang ambil...

Akhirnya cerita sebenar telah diketahui...

Rupa-rupanya ibunya telah mengalami kemalangan semasa dalam perjalanan mengambil pelajar ini dari sekolah. Ibunya accident dengan lori.. difahamkan kereta terbakar dan ibunya melecur 70%.. tak pasti sejauh mana kebenaran tapi itu yang dibualkan oleh orang ramai.. yelah.. Kemaman pun dekat je ngan sini.. 

Dah tentulah pelajar ni tak tahu kan.. kesian.. lama sangat tunggu.. sampai tertidur.. dan tertidur pulak di luar pagar sekolah.. takkan lah pak guard pun tak sempat nak tinjau apa budak sekolah buat kat luar pagar.. harapnya pak guard lebih berperasaan dan bertimbangrasa.. ni budak sekolah rendah.. bukan budal sekolah menengah.. bukan budak kolej..

Kita tak tahu kan.. entah entah budak tu dah menangis lapar ke... apa ke.. aduhai..

Semoga Allah mempermudahkan urusan keluarga pelajar ini. Dan semoga Allah menyembuhkan ibunya dengan mengurniakan kesihatan yang terbaik.

Oh.. datuknya datang ambil kat sekolah.

Itulah kepentingan sebuah keluarga kan.

Sentiasa ada yang mengambilberat dan saling bantu-membantu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!