Tuesday, May 11, 2010

isnin ke shah alam

isnin nye aku naik bas utk ke shah alam.. biasanya aku naik bas sani, tapi disebabkan x ada seat depan aku ambik bas bumi.. dah bgtau adik tu aku nak duduk seat depan sebab seat depan luas sket.. kalau x memang kaki aku bengkak lah jawabnya, sebab sempit x leh gerakkan kaki sebebas2nya..

geramnya, bila naik atas bas tu, rupanya seat kat tengah.. sakitnya ati aku... sebelum tu dah 2-3 kali aku bgtau adik tu, aku nak seat depan.. tensheng betul.. so x pe lah, aku anggap nasib aku lah.. ingatkan bas ni terus ke shah alam, rupanya berenti kat kuantan..waduh... sampai kat bas stand kuantan tu, ada lak makcik ni tanya drebar, "dik, berapa lama berenti ni? anak akak nak jumpa akak nak hantar handphone.."..adus... rupanya makcik ni ada anak yg duduk kat kuantan..

tapi kejap je, anaknya dah datang, makcik ni lak dah emosional.. siap nangis lagi.. aku leh dengar dia bgtau anaknya "nanti balik kampung tau.. balik jumpa mak ye.." terharu lak aku tengok.. tulah, adik2.,.. balik la kat kampung, sekejap pun x pe.. tengok muka mak ayah.. kan sejuk pandang muka diaorang.. ada masalah apa pun, bila kita pandang muka mak ayah dgn pandangan kasih, memang leh tenang jadinya..

kat belakang aku lak ada bibik, diberi cuti 2 hari oleh majikan.. kata bibik ni kakak kandungnya ada duduk kat KL.. dia dah rindu sgt dah nak jumpa kakaknya.. dah 3 tahun x jumpa.. sempat la kami borak2.. tak abis2 dia tanya, "ibu, kita skrg ning kat mana?".. memang betul2 x sabar lah.. dia bagtahu yg kakak nya dah tunggu kat hendtian putra kul 2 ptg.. la, aku cakap, bas ni sampai kat hentian putra lebih kurang kul 5 lebih.. hai..kesian lak..

petang memang jam kat kl.. so lepas gi kelang bas masuk ke shah alam.. aku sampai kat umah kul 7.30 mlm..terlepas nak tengok citer Adamaya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!