Friday, May 14, 2010

jodoh oo jodoh

aku simpati betul ngan kawan aku sorang ni.. ada kawan ni pompuan... sama umur ngan aku tapi masih belum bertemu jodoh... bukan x de boy pren, ada.. tapi tu lah, x de jodoh..

ada sorang lagi kwn, lelucky.. kami kenal satu sama lain, zaman belajo dulu lg.. so aku sokmo la suruh ye 2 org kawin.. bukannya apa, memang dulu yg kwn lelucky ni pernah la ajak kwn pompuan ni kawin, tp kwn pompuan ni x nak.. sebab masa tu kwn pompuan ni dah ada bf.

so dah x de jodoh ngan bf, kwn pompuan ni mintak petunjuk ngan Allah, sapa la jodoh dia.. dah byk kali mintak petunjuk, keluar kelibat pun org yg sama je.. tapi ternyata bukan kwn lelucky tu..

dipendekkan citer, Allah Maha Kuasa, maka terjumpa lah kwn pompuan ni dgn org yg hadir dalam petunjuk tu.. mmg Allah Maha Kuasa. banyak2 kali kwn pompuan ni sembahyang hajat mintak petunjuk, setiap kali tulah kuar org yg sama.. bukan itu je, kwn pompuan ni mntak tlg ustaz2, dan sedara yg g ke Mekah, memang yg digambarkan masih lagi org yg sama.. itu yg kwn pompuan aku bgtau..

yg jd masalah, bila dah jumpa org yg berkenaan depan mata, mamat tu pulak jual mahal.. ntahlah..

tulah aku cakap kat kwn aku.. org2 yg kawin x ramai lak yg buat smbhyang hajat.. terus je kawin.. ni dah tau jodoh, tp tulah.. ntahlah.. aku pun buntu tolong pk untuk kwn aku nih.. cuma aku mintak ngan Tuhan, kalau betullah ada jodoh kwn aku ni, mintak dipermudahkan dan dipercepatkanlah segala urusan yang berkaitan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!