Tuesday, May 18, 2010

apa ada pada teknologi

cakap pasal teknologi, memang boleh terasa begitu cepatnya peredaran teknologi semasa.. dulu kita guna handphone motorola yg berat tu.. yang kena tarik wayar signal keluar sebelum boleh cakap.. kalau x, x leh dengar.. lepas tu telefon nokia yg kecik.. sume org guna tepon nokia.. x silap modelnye 3310.. tapi aku x guna nokia tu sebab ramai sgt yg guna.. tepon pertama aku ialah ericsson.. wah masa tu puas hati la kan boleh guna handphone utk cakap.. pastu leh hantar message..

next, kuar lak tepon leh ambik gambar.. camera phone.. mula2 rasa mcm x perlu lah.. nak wak apa.. la, sudahnya, sapa x de camera phone boleh mati kutu gak.. kekadangnya ada keperluannya jugak.. byk lagi accessories yg handphone ada.. leh main lagu, leh tengok video.. leh connect to web, macam2 lagi.. kira masa tu dah canggih lah..

skrg ni, bila anak aku dah boleh mintak blackberry, mau pitam jap aku.. tu memang petunjuk betapa pantasnya kemajuan teknologi nih.. sket masa lagi sume org akan beralih kpd blackberry.. pastu blueberry.. pastu halle berry.. pastu apa lagi ntah.. memang akan sentiasa ada pembaharuan.. kemajuan dalam kehidupan.. dalam bentuk material.. dalam bentuk spiritual macamana kita ye..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!