Thursday, December 25, 2014

Air di mana-mana... banjir 2014

Pemandangan udara menunjukkan sebahagian besar bangunan hanya kelihatan bumbung berikutan banjir besar di Kuala Krai Kelantan.

Berita banjir merupakan berita yang ditunggu oleh ramai rakyat kita untuk mengetahui keadaan terkini mengenai saudara kita yang terbabit dalam banjir besar ni.

Ekoran dari banjir besar yang melanda, ada yang sampai berkata, "kenapa la jadi banjir ni.."

Hmm.. sabar.. terima hakikat kehidupan kita ini. Semua kejadian di bumi ini adalah urusan Allah. Hanya Allah yang Maha Mengetahui segala apa yang tidak kita ketahui. Segala apa yang Allah berikan kepada kita sememangnya wajib kita syukuri... samada yang baik ataupun tidak... yang disukai ataupun tidak kita sukai.

Dan boleh jadi yang tidak kita sukai itu bagus untuk kita dan yang kita sukai itu tidak bagus untuk kita. Wallahuaklam.

Dikesempatan masa yang kita ada, marilah sama-sama kita muhasabah diri dan mengambil peluang bertaubat dan meningkatkan amal kita sebagai bekal ke sana nanti. Allahuakbar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!