Saturday, July 5, 2014

Baik buruk Facebook: Apa Kesudahannya...

facebook.. fesbuk... sapa tak tau fesbuk? hakikatnya hampir sumer rakyat mesia tahu apa itu fesbuk. fenomena kewujudan fesbuk telah menyebabkan pengguna2 fesbuk begitu sibuk dan asyik dengan kemudahan teknologi tersebut sampai akhirnya ada yang membawa kepada keburukan.

artikel dalam majalah iSihat melaporkan bahawa mereka yang terlalu asyik dan taksub ngan fesbuk cenderung untuk mengalami kemurungan dan bagi pasangan yang berkahwin pula boleh menyebabkan perceraian.
 
Sumber: Majalah iSihat Jul 2014

 

Dan penemuan kajian tersebut yang paling kontroversi bagi akak ialah apabila penyelidik melaporkan "pengguna yang taksub fesbuk adalah LEBIH BODOH!"

hmmm... jangan marah akak.. marah kat artikel tu..

agaknya kenapa pengguna yang taksub fesbuk jadi lebih bodoh? rasanya sebab mereka tidak berkomunikasi dalam dunia sebenar dan tidak berada di alam realiti, seterusnya menjadikan mereka ini golongan yang hilang perasaan.. hmmmmm.
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!