Wednesday, January 19, 2011

kang dah susah tuuuuu

hmm.. semalam durra tanya, "mami, ustazah suruh isi tempat kosong ni, adik xtau lah.. x belajo lah.." entah ye ke tidak ntah x belajo lagi tu.. males nak pk le tuh.. "ni kalau MIM MATI jumpa ngan huruf alif apa hukum tajwidnya?".. hah? apa dia? aku tengok la bukunya tu.. kalau mim mati jumpa ngan huruf ya, apa hukumnya ye.. MATI kutu aku jap.. aku panggil bos besar, "meh tolong anak jap.." bos besar oklah sket dari aku.. tapi kami masih lupa hukum2 tajwid nih.. ada idgham, ikhfaq, ikhlab.. 1 lagi apa eh.. lupa lak.. idgham tu lak ada idgham maalghunnah..

soooooooo, kena lah bukak buku2 mana ada utk study pasal ni.. bukan x tau, cuma LUPA je... ada beza tuh.. migrain jap .. pastu contoh2 kat dlm buku tu sikit sgt.. so last2 aku call adik aku.. ye belajo kat sekolah arab, so memang tahap WAJIB tahu lah.. so mmg ayu banyak membantu lah malam tadi.. so, selesai kerja sekolah tu..

hmmm... bukan x tau.. lupa jeeeee..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!