Thursday, February 28, 2013

Menghulur bantuan mencari pahala

Ingat lagi pasal si A yang aku ceritakan sebelum ni? Kisahnya, A hanya ditahan kat lokap 3 hari je.. sebab tak bersalah.. dia ingatkan barang2 semua tu orang dah tak nak.. sebab bangunan tu sebenarnya dah dirobohkan.. so dia pun carik la apa2 yang boleh dijual balik.. tapi yelah.. nak buat macamana kan..

Berbalik kepada A ni... dia sebenarnya amat minat nak belajar kat pondok. Pondok agama kat kelate nun. Pernah disuarakan.. tapi sebab keluarga ada kekangan kewangan dan komitmen lain jadi terpaksa dilupakan keinginan si A ni..

jadi kepada sesiapa yang bermurah hati untuk membantu A ni, amatlah dialu-alukan.. Memandangkan A ni suka membaca, dan membaca tu memang perkara yang bagus.. sekurang-kurangnya dia melakukan sesuatu yang berfaedah.. Si A ni, sekiranya ada buku baru 4 biji satu hari pun dia akan baca.. sanggup tak tidur..

jadi ada baiknya kita membantunya mencapai hajatnya untuk belajar agama di pondok. Semoga kita pun mendapat pahala membantu orang yang menuntut ilmu.  Justeru, kepada pembaca semua yang ingin membantu bolehlah menyedekahkan sumbangan kalian kepada A, melalui akaun saya:











12051371753525 ( Norizan )



InsyaAllah, saya sebagai pemegang amanah akan menyampaikan sumbangan tesebut kepada pihak pengurusan pondok nanti bagi menyelesaikan urusan2 berkaitan sepanjang pengajian A nanti. Segala keperluan A akan dipantau dan disediakan hasil dari sumbangan pembaca sekalian. Kita sedia maklum bahawa pengajian apa pun memerlukan kos yang perlu ditanggung oleh pihak yang ingin belajar.

Kepada yang ingin bersedekah bagi pihak ibu bapa, niatkanlah supaya pahala menuntut ilmu yang akan dilalui oleh A nanti sampai kepada kedua ibu bapa kalian. Semoga sumbangan kita semua mampu menyempurnakan usaha murni ini, Semoga usaha kita semua akan diberkati Allah SWT.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!