Sunday, February 10, 2013

Sakit kepala.. apa penyebabnya

Aku sebenarnya sedikit musykil... napa tiba2 boleh sakit kepala yg kira tahap gaban la jugak... ikutkan lepas operation bulan dis ituhari x pernah lak kena migrain ke.. siasat punya siasat tahulah aku puncanya....

Rupa2nya aku makan nugget.. taula kan.. frozen food mcm nugget ni byk MSG dan segala bagai perisa... confirm.. sebab lepas mkn tu terus sakit sebelah kanan kepala...

So aku ikrar kat diri sendiri.. from now on nk really really jaga makan. Strictly no msg. Bila surf kat tenet masyaAllah memang byk giles info pasal keburukan msg ni.. tapi yg dikatakan tak bagus tu lah yg ramai org suka.. tambah2 lagi org kita.. masak ikang singgang pun letak aji... jgn x tau.. buat sambal belacan pun letak aji... goreng ikan yg garam kunyit pun letak aji... sudahnya mcm2 penyakit dtg...

So tadi utk hari pertama hidup tanpa aji aku masak sup sayur ori seori orinya.. ganti aji ngan gula je... sedap pun sedap hehe... cuma bila tambah ayam jadi mcm lain sket rasanya... ni satu lagi.. bab ayam.. aku rasa pun kena tukar jugak la... ayam biasa kpd ayam organik... lepas ni kena gi HPA beli ayam...

Jom makan cara sihat!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!