Monday, September 20, 2010

ksah nenek

Aku masih lagi mempunyai nenek, ibu kepada arwah ayah.. masih sihat dan tutur katanya masih seperti dulu (x nyanyuk).. hari raya yg lepas aku berkesempatan menziarahi nenek yg ku panggil tok. Paling tak tahan bila tok mula bercerita pasal arwah ayah.. sedih la kan..

tok masih duduk di rumahnya.. tapi rumahnya memang berdekatan ngan rumah anaknya (ibu saudaraku).. jadi kalau ada apa2 hal memang ibu saudara tu lah yg dicari.. kebetulan ada cucu2 tok yg tinggal bersama tok, buat menemani tok.. jadi tak perlu gusar tentang keperluan tok...

cuma aku mendapat berita dari jiran di situ yg memberitahu, tok tidak dilayan sebaiknya oleh cucunya.. aku tumpang sedih tapi bila pk2 balik mungkin ke layanan yg tok terima disebabkan satu ketika dulu tok tak telus dan adil dalam layanannya terhadap anak2 dan cucu2 yg lain? ntahlah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!