Sunday, March 17, 2019

Berdiet ikut jenis darah. Yang boleh makan dan yang patut dielakkan!

Mungkin dah ramai yang telah berdiet tapi hasilnya tetap mengecewakan. Nak tahu sebabnya?

Mungkin ada kaitannya dengan jenis darah dan jenis makanan. Ada makanan yang sesuai dimakan oleh mereka yang mempunyai darah jenis tertentu.. dan ada juga jenis makanan yang perlu dielakkan.

Mengetahui perkara penting ini akan memudahkan uoll merancang menu diet. Elakkan makanan yang boleh meningkatkan berat badan dan lebihkan makanan yang boleh menurunkan berat badan.




Jom kita tengok jenis makanan yang disarankan untuk uoll yang nak turunkan berat badan.



  • Darah jenis O: Lebihkan seafood, daging merah, brokoli, rumpai laut, bayam, minyak zaitun. Elakkan gandum, jagung, kobis, bunga kobis dan produk tenusu.
  • Darah jenis A: Lebihkan seafood, sayur, nenas, minyak zaitun dan soya. Elakkan produk tenusu, gandum, jagung and kecang panjang.
  • Darah jenis B: Lebihkan sayuran hijau, telur, hati dan teh licorice. Elakkan ayam, jagung, kekacang, bijan dan gandum.
  • Darah jenis AB: Lebihkan tofu, seafood, sayuran hijau dan rumpai laut. Elakkan ayam, jagung, gandum dan kacang panjang.





Jadi jom cuba ikut apa yang disarankan dan tengok sendiri adakah ianya betul-betul berhasil atau tidak.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!