Hari Khamis 23 Jan 2014 akak g kat pos express sbb nak ambik barang pos suplemen shaklee.
Masuk je memang nampak ada 2 org pekerja kat kaunter. Ada beberapa org tgh beratur utk urusan penghantaran barang kat 1 kaunter. Yang sorang staf lagi tgh dok menulis sesuatu. Nampak sibuk la sket.Jadi akak terus la masuk beratur.
Tapi kemudian ada mamat yg beratur kat belakang akak bgtau , " akak nak ambik barang? Akak pergi kat kaunter tu" nampak mcm mamat ni dah biasa berurusan kat sini..so akak pun beratur la kat kaunter satu lagi..
Masalahnya staf pompuan tu buat tak tahu je.. eh dik. ngko kalu dah duduk kat kaunter patutnya ngko layan customer.. ni tidak. Ko boleh pulak pegi sana pegi sini.. cari marker la apa la.. ko kalau nk buat keje tu ko buat la masa customer takde.. masa customer ada ko kenalah cepat2 tanya keperluan customer.. itulah yg kadang buat lambat sesuatu urusan.. naik geram lak customer kena tunggu..
Patut la semenjak dua menjak ni selalu sgt orng komplen psl pejabat pos.Contohnya dalam Harian Metro 29 Jan 2014, ada 3 aduan pasal pjbt pos.
Dah tiba
masanya pos malaysia tingkatkan keupayaan operasinya biar cekap. Piagam
pelanggan asyik dok sebut utamakan pelanggan tapi hakikatnya pelanggan
langsung tak rasa dihargai. Kena transformasi jugak la pos malaysia ni.
No comments:
Post a Comment