Wednesday, March 25, 2015

Bertimbangrasa di jalan raya dan ikutlah peraturan weiii

Pagi tadi masa nak g kerja akak berada dalam satu situasi yang menyebabkan akak terpikir.. apa dah jadi ngan generasi Y sekarang ni..

Apa taknya..

Keluar simpang senonong je.. tak tengok kereta lain yang sedang laju... sudahnya kita pulak yang kena perlahankan kereta sebab nak bagi jalan kat dia... padahal tak de kenderaan lain kat belakang kita.. APALAH SALAHNYA KALAU KO TUNGGU KAN..  mana ambik lesen pun tak tau.. lesen terbang kot! Mereka ni tak peduli dah samada perbuatan mereka keluar suka hati dari simpang tu berkemungkinan membahayakan pemandu lain yang terpaksa brek mengejut ke kan.. mereka nintak kisah kan.. dan akak lagi menyampah tahap gaban kalau akak tengok pemandu yang buat hal ni adalah pemandu PEREMPUAN... memang tak patut panggil perempuan la kot kan..yelah.. perempuan kan penuh ngan sifat lemah lembut sifat sabar.. kan.. kan..

Dan u know what.. sebenarnya kita dah boleh agak dah perangai mereka dari gaya perbuatan mereka.. bayangkan... mereka ni tak pentingkan orang lain.. mereka hanya pentingkan diri sendiri.. so nak ke korang berkawan dengan orang yang pentingkan diri sendiri? Of course no.. kan.. kan.. ha tau xpe.

So mulai sekarang, jom kita sama-sama muhasabah diri. Kita perbaiki mana yang patut. Ikut peraturan dan bertimbang rasa kepada sesama kita.

Bijak pandai berkata, "what goes around comes around"

Apa yang kita buat kat orang akan balik semula kepada kita.. lambat cepat je.. kalau jahat kita buat maka jahat la dapat.. kalau baik kita buat maka baiklah nanti yang kita dapat. So dah pikirkan nak yang mana satu?

Tepuk dada tanya selera. Dan pastikan selera yang sihat.. jangan tepuk dada kuat-kuat.. kesian diri sendiri kan. Know yourself and keep on moving foreward to be a better person.. a better us.. a better me.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!