Tuesday, August 9, 2016

Masa untuk cari langsir rumah

Semalam gi Kamdar Kuala Terengganu cari langsir yang dah siap.

Waduh.. punya la banyak pilihan.. daripada yang mahal hinggalah kurang mahal.. hehe..

Akak ada berkenan kat satu langsir untuk sliding.. tapi harganya mak ai..  $800 lebih untuk 1 set lengkap sliding.. yang ada eyelet lah..

Dari tingkat 2 kami ke tingkat 3, sebab kat tingkat 3 je yg diaorg letakkan langsir siap dalam plastik.. yg tingkat 2 tu ada banyak kain langsir ngan langsir display..

Sebenarnya tak banyak sangat la pilihan yang ada masa ni sebab baru je lepas raya kan.. jadi stok yang ada sangatlah terhad. Bila akak tanya staf tu pasal langsir sliding yang satu tu, kata staf tu, tu je yang ada.. yang display je..

Memang susah la nak dapat complete set untuk satu rumah sebab kalau sliding ada mungkin kain langsir yang sama untuk tingkap pulak tak de stok.. huhu...

Tapi kemudiannya kami mengubah keputusan.. bila tak banyak pilihan yang ada.. dan bila staf tu bagitau boleh tempah langsir, kamdar caj sekeping $35.. ok lah kot kan.. sekeping tu.. bukan sekaki.. kan..

So apa lagi.. terus kami ke tingkat 2, bincang ngan staf yang uruskan tempahan langsir.

Berapa kos semua?

Hehe.. nanti tunggu langsir siap dulu akak tunjuk ea..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Bukanlah Doktor

Walaupun kita bukan doktor, tapi kita semua kena pentingkan kesihatan diri sendiri. Cari maklumat untuk bantu meningkatkan kesihatan diri.

Jadi kalau tahu ada sesuatu yang tak kena dengan kesihatan diri sendiri, jangan diam je. Berbuat sesuatu sebelum terlewat.

Sayangi Diri!